Budują nowy terminal lotniska

Budują nowy terminal lotniska

w Gospodarka

Waży 500 ton i jest wysoki na 80 metrów – na wrocławskie lotnisko przyjechał drugi dźwig-kolos. Jedna z największych maszyn budowlanych będzie do końca roku montować konstrukcję stalową nowego terminalu. Do zamocowania jest aż 2 tysiące ton stali.

Gigantyczny żuraw jezdny na początek zajmie się transportowaniem największych elementów konstrukcji dachu. Dźwigary dachowe mniejszych rozmiarów od końca kwietnia montuje już inny dźwig – ważący 275 ton. – To bardzo widowiskowe operacje – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu w Porcie Lotniczym Wrocław. – Maszyny przenoszą i układają elementy dachu z taką lekkością, że aż trudno uwierzyć, że dźwigają fragmenty konstrukcji ważące 50 ton – dodaje. Oprócz dachu stalowe będą też konstrukcje ścian bocznych, na których zamontowane zostaną szklane fasady. Najcięższa będzie jednak konstrukcja nośna dachu – ma ważyć 1700 ton. To właśnie dzięki sinusoidalnym dźwigarom będzie on miał dynamiczny, falowany kształt. – Po zamontowaniu pierwszych dźwigarów już widać, jak efektownie będzie wyglądał dach nowego terminalu.

To nie koniec informacji z wrocławskiego portu lotniczego.

Dzięki wsparciu z Brukseli w specjalny sposób strzeżona będzie granica wrocławskiego lotniska. System ochrony zostanie zamontowany na ogrodzeniu mierzącym w sumie 10 km. Od strony południowej będzie ono monitorowane przez bariery mikrofalowe oraz urządzenia na podczerwień, zsynchronizowane z systemem kamer. Pozostała część ogrodzenia będzie chroniona przez system radarów i kamer termowizyjnych. W okolicy nowego terminalu ogrodzenie będzie miało wysokość 10 m – jego zadaniem będzie ochrona płyty postojowej samolotów. Jednocześnie wrocławskie lotnisko zakupi system do kontroli osób i bagażu, który będzie wykorzystywany w nowym terminalu. Unia Europejska dofinansuje 12 bramek bezpieczeństwa do kontroli podróżnych oraz 17 urządzeń do kontroli bagażu. Inwestycja realizowana w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko kosztować ma prawie 19,5 mln zł. Dotacja stanowić będzie 85 procent wydatków, co oznacza, że z Unii Europejskiej wrocławskie lotnisko otrzyma 13,5 mln zł. Wszystkie urządzenia kontroli będą montowane w nowym terminalu po jego wybudowaniu. Budynek odpraw pasażerskich ma być gotowy wiosną 2011 roku, a do września potrwa rozruch terminalu.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Gospodarka

Toyota się rozpędza

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) uruchomiła w Wałbrzychu drugą linię produkcyjną małej

Inwestycyjne wsparcie

Uchwałą Sejmiku Województwa Dolnośląskiego przyznano dodatkowe środki na program ochrony gruntów rolnych,
Go to Top