Dylematy starostwa

Dylematy starostwa

w Aktualności

Jak będzie wyglądał podział zadań administracyjnych na gminę oraz powiat po odzyskaniu przez Wałbrzych praw grodzkich. Takie pytanie zadają sobie radni starostwa, które od 1 stycznia funkcjonować będzie na innych zasadach. By rozwiać wątpliwości powołano specjalny zespół złożony z przedstawicieli wszystkich klubów działających przy radzie powiatu.

– Chciałbym żebyśmy ruszyli do przodu z przekazywaniem kompetencji – przyznaje starosta, Robert Ławski. – Niestety strona rządowa trochę przysypia. To oni byli wnioskodawcą, a to ja musiałem zgłosić propozycję, aby dostać harmonogram przekazywania zadań. Do dnia dzisiejszego nie mamy takich wytycznych, a czasu jest już bardzo mało – podkreśla. Przekazywanie kompetencji będzie odbywało się poprzez zaakceptowanie przez radę powiatu uchwał w tych sprawach. Przypomnijmy, że Wałbrzych odzyskać ma prawa grodzkiej z dniem 1 stycznia 2013 roku. Do tego czasu muszą być rozwiane wątpliwości związane z funkcjonowaniem takich wydziałów jak komunikacji, czy geodezji oraz powiatowego urzędu pracy. – W ministerstwie były dwa spotkania. Pod koniec sierpnia przedstawiliśmy wszystkie projekty, które prowadzimy oraz inwestycje i posiadane kredyty. Pani Minister zapowiedziała odwiedziny w starostwie. Mam nadzieję, że skorzysta z zaproszenia i odpowie na pytania radnych – opowiada Robert Ławski. Zespół, który rozwiać ma wątpliwości starostwa składa się z 11 radnych, którzy są przedstawicielami każdego z klubów działających przy radzie powiatu. Z kolei Przewodniczącym grupy został Andrzej Lipiński. Pierwsze posiedzenie zespołu zaplanowano na poniedziałek 1-go października.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Aktualności

Piłeś?Nie jedź!

Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu zatrzymali mieszkańca Wałbrzycha,
Go to Top