Fotorelacja z rajdu Poland Trophy

Fotorelacja z rajdu Poland Trophy

w Galeria/Sport

Ruszyła trzecia edycja Ekstremalnego Rajdu Przeprawowego Poland Trophy. Przyjedź do Walimia zobaczyć prawdziwych twardzieli.

Pomysł na organizację rajdu dla „twardzieli" zrodził się na przełomie 2006 i 2007 roku. Grupa zapaleńców i miłośników off-roadu wpadła na pomysł, aby powołać do życia Ekstremalny Rajd Przeprawowy Poland Trophy. Od początku zamierzeniem twórców było stworzenie najbardziej ekstremalnego rajdu przeprawowego w tej części Europy. I tak tez się stało. Rajd na początku promowany był krótkim sloganem, „Narodziny Legendy\". Dziś jest to największy i najlepiej zorganizowany wieloedycyjny ekstremalnym rajd przeprawowym w Polsce. – Dla naszej gminy to wyjątkowa okazja do promocji w kraju i zagranicą. Walimskie trasy spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających zawodników – mówi Adam Hausman, wójt gminy Walim. Patronat nad imprezą objęła posłanka Katarzyna Mrzygłocka. – Będę wspierała każde inicjatywy, które mają na celu promocję regionu oraz są bezpieczne dla kibiców – podkreśla parlamentarzyska.

W rajdzie startują zarówno samochody, jak i quady. Dwuosobowe załogi samochodowe startują od początku w 3 klasach No Limit, Adventure/Advance i Tourist/Challenge. Najbardziej ekstremalna, przeznaczona dla specjalnych samochodów terenowych to No Limit (TR3), średniotrudna, w której startują pojazdy specjalnie modyfikowane to Adventure (od 2009 Advance; TR2) oraz najłatwiejsza – co nie znaczy, że łatwa (przeznaczona dla samochodów seryjnych) – Tourist, która od 2009 roku zmienia nazwę na Challenge (TR1).

Miłośnicy quadów mogą również rywalizować w 3, zróżnicowanych pod względem poziomu trudności klasach, a mianowicie – maszyny modyfikowane startują w klasie Quad Extreme (Open), przeznaczonej dla profesjonalnych przeprawowców, drugą pod względem trudności grupą jest Quad Advance wprowadzona od 2008 roku (od 2009 zmienia nazwę na Quad Adventure, [Original]), a skierowanej do doświadczonych pasjonatów quadów, którzy jednak nie startowali do tej pory w wymagających rajdach. Ostatnią klasą przeznaczoną dla seryjnych czterokołowców jest Quad Sport.

Każda z klas ma odpowiednie, bardzo szczegółowo opisane w regulaminie i sprawdzane podczas Badań Kontrolnych, wymagania i obostrzenia, zarówno w kwestiach dozwolonych i zabronionych rozwiązań technicznych w pojazdach, jak i skorelowanych z obowiązkowym wyposażeniem (szczególnie w zakresie bezpieczeństwa), czy wreszcie doświadczeniem samych zawodników, które jest weryfikowane. Trasa każdego rajdu składa się z 2 etapów – Noc (od którego zawsze rajd się zaczyna) i Dzień, którego rozgrywanie rozpoczyna się już kilka godzin po zamknięciu mety etapu nocnego.

Trasy składają się z Odcinków Specjalnych (prób) oraz dojazdówek. Po tych ostatnich załogi poruszają się wspomagając się metromierzem, według otrzymanych notatek nawigacyjnych – Roadbooków (RBK). Na dojazdówkach, w celu zwiększenia bezpieczeństwa startujących oraz obserwatorów, czas jest zatrzymywany i obowiązują (od 2008 roku) rygorystyczne ograniczenia prędkości. Limity, których złamanie skutkuje naliczeniem sporych kar.

Na próbach natomiast liczony jest czas. Tam nie ma konieczności śledzenia prędkościomierza.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Galeria

Żonkilowa Kwesta

Szereg osób,organizacji, placówek i podmiotów gospodarczych włączyło się w tym roku do

I Piknik Militarny – fotorelacja

Przejażdżki pojazdami wojskowymi, pokaz specjalnie szkolonych psów grupy poszukiwawczej straży pożarnej, starcie
Go to Top