Maciej Ławniczak ze Świdnicy otrzymał tysiąc złotych za nakręcenie filmiku promocyjnego o Świdnicy. Nagrodę wręczył mu w czwartek, 9 sierpnia prezydent Świdnicy, Wojciech Murdzek.Świdniczanin ma 16 lat, jest absolwentem Gimnazjum nr 3, a od września będzie się uczył w klasie filmowej w I Liceum Ogólnokształcącym. – To moja pierwsza przygoda z filmem. Choć od kilku lat bardziej amatorsko zajmowałem się montażem. Film przygotowałem na pożyczonym sprzęcie. Problemu z obrazkami nie było, bo w Świdnicy jest dużo ciekawych miejsc do pokazania i takich, gdzie można spędzić czas. Nagrodą jestem zaskoczony, bo byłem przekonany, że wygra inny film – mówi Maciej Ławniczak. – Krótkie filmiki są najlepszym komentarzem do rzeczywistości. Mam nadzieję, że konkurs będzie zachętą również dla innych świdniczan do chwalenia się miastem w filmowej wersji – uważa Wojciech Murdzek. Prezydent pogratulował świdniczaninowi i zachęcał do dalszych produkcji. Maciej Ławniczak jest autorem ponad 30-sekundowego filmiku zatytułowanego „Świdnica – miasto uśmiechu". W filmie można usłyszeć piosenkę zespołu „Zero Procent", który zgodził się na bezpłatne wykorzystanie utworu. Film można znaleźć pod adresem:
www.youtube.com/watch?v=VbTtvblAxuM&feature=player_embedded
Konkurs na film promocyjny zorganizował Urząd Miejski w Świdnicy. Zadaniem uczestników było nakręcenie pomysłowego i nowatorskiego filmu o Świdnicy, trwającego maksymalnie 60 sekund, dowolną techniką i sprzętem. Dowolna była również tematyka filmu. Ważne było jednak zawarcie w nim elementów pozwalających na jednoznaczne powiązanie go ze Świdnicą. W konkursie wzięło udział w sumie siedem filmików zgłoszonych przez świdniczan, w tym dwa wykonane przez pensjonariuszy świdnickiego Aresztu Śledczego.
W finałowym wyborze wzięły udział trzy filmy: „Visit the Inside", „Świdnica – rynek z tradycjami" oraz „Świdnica – miasto uśmiechu". Komisji konkursowej w wyborze najciekawszej produkcji pomogli sami mieszkańcy. W internetowym głosowaniu zwyciężył obraz „Świdnica – miasto uśmiechu" przygotowany przez Macieja Ławniczaka, na który oddano blisko 59,69 proc. głosów. Film Kuby Zająca i Benedykta Chlastawy „Visit the Inside" został doceniony przez ponad 26,53 proc. głosujących, a na film Wioletty Łabędź „Świdnica – rynek z tradycjami" oddano 13,78 proc. głosów.