Nie bądź jeleń, weź parago….Ruszyła kolejna odsłona akcji Ministerstwa Finansów "Weź paragon". Kontrolerzy skarbowi podczas wakacji będą sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji.Akcja prowadzona we współpracy m.in. z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wojewódzkimi inspektoratami inspekcji handlowej ma przypominać, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie dla kupującego. Dzięki niemu nie tylko łatwiej jest dochodzić swoich praw np. w przypadku reklamacji wadliwego towaru czy usługi, ale również porównywać ceny u różnych sprzedawców i kontrolować własne wydatki. Chodzi również o uświadomienie przedsiębiorcom potrzeby rzetelnego wydawania paragonów. Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu – przypomina UOKiK. Dotyczy to zatem nie tylko zakupów na bazarze, stoisku z pamiątkami czy w Internecie. Paragon powinien być wydany również wówczas, gdy kupujemy bilet autobusowy, do kina, na mecz. Warto też pamiętać, że zgodnie z prawem dowodem na zawartą transakcję – obok paragonu – może być potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura VAT, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły (więcej o reklamacji bez paragonu i o jego znaczeniu w sytuacjach nietypowych na stronie UOKiK ). Gdy nie otrzymaliśmy paragonu od sprzedawcy, powinniśmy to zgłosić do urzędu kontroli skarbowej (sprawdź wykaz UKS-ów ) . Natomiast w przypadku problemów z zakupami czy odrzuconą reklamacją możemy liczyć na bezpłatną pomoc miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Poradę prawną można również uzyskać dzwoniąc pod darmowy numer infolinii konsumenckiej 800 007 707.
Rozwijają radioterapię i opiekę onkologiczną
Mija rok od kiedy Centrum Radioterapii działa w obrębie struktur Specjalistycznego Szpitala im. dra Alfreda Sokołowskiego