Rusza męska kampania

Rusza męska kampania

w Region

Kampania społeczna „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem", której celem jest podnoszenie świadomości mężczyzn na temat zaburzeń erekcji, ze szczególnym podkreśleniem wagi zwrócenia się o pomoc do lekarza przy tego rodzaju problemach.

roblem zaburzeń erekcji (nazwa międzynarodowa: erectile dysfunction – ED) jest bardzo powszechny we współczesnym społeczeństwie – dotyka 40% mężczyzn powyżej 40. roku życia. Wraz z wiekiem procent ten rośnie. Mężczyźni nie są jednak skłonni leczyć swoich dolegliwości, mimo, że 95% przypadków zaburzeń erekcji można skutecznie leczyć. Mężczyźni często szukają wymówek, by nie traktować swojego problemu poważnie lub sądzą po prostu, że zaburzenia erekcji są normalne dla średniego i starszego wieku, dlatego nie da się ich efektywnie leczyć. Wielu z nich uważa, że dysfunkcja ta jest spowodowana czynnikami psychologicznymi, takimi jak stres czy problemy emocjonalne. W rzeczywistości czynniki te stanowią źródło problemu zaledwie w 20% przypadków. Jednak, na skutek błędnych wyobrażeń i niepełnej informacji, większość mężczyzn z zaburzeniami erekcji nie decyduje się zwrócić o pomoc do lekarza. – W Polsce, podobnie jak w innych krajach rozwiniętych, zaburzenia erekcji są bardzo popularnym problemem wśród mężczyzn po 40. roku życia. Niestety mężczyźni są niechętni, by mówić o tego rodzaju zaburzeniach, ponieważ silnie wiążą się one z ich sferą emocjonalną i poczuciem własnej wartości jako mężczyzny. Bardzo ważne jest więc edukowanie społeczeństwa, w tym mężczyzn, ale także ich partnerek czy lekarzy pierwszego kontaktu, na temat tego, że z ED można skutecznie walczyć. Trzeba tylko podjąć „męską decyzję" i zgłosić się do lekarza urologa lub seksuologa – mówi prof. Zbigniew Lew Starowicz, Konsultant Krajowy w Dziedzinie Seksuologii.

Kampania „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem" została zaprojektowana w odpowiedzi na fakt, że mężczyźni bagatelizują objawy związane z zaburzeniami erekcji oraz unikają kontaktu z lekarzem.

– Chcemy uświadomić mężczyznom, że zaburzenia erekcji to problem, któremu można skutecznie zaradzić. Nierozsądnym podejściem jest samodzielne diagnozowanie problemu i szukanie leków na własną rękę czy też szukanie wymówek i lekceważenie problemu. Najważniejsze dla każdego mężczyzny jest zrobienie tego pierwszego kroku – uznanie własnego problemu i decyzja o pójściu do lekarza, który opierając się na profesjonalnej wiedzy i doświadczeniu będzie w stanie pomóc pacjentowi. W momencie, gdy mężczyźni uświadamiają sobie, że nie są osamotnieni ze swoją dolegliwością oraz to, że zaburzenia erekcji mogą być leczone jak każde inne schorzenie, zyskują motywację, by pokonać swoją przypadłość – mówi Radunka Cvejič z firmy Eli Lilly, organizatora kampanii. Głównym elementem kampanii jest 10 i 30-sekundowy spot reklamowy zatytułowany „Nie szukaj wymówek", który przez najbliższe miesiące będzie pokazywany w 14 krajach w Europie. Niezwykle ważnym elementem kampanii jest też bardzo nowoczesna strona internetowa www.porozmawiajzlekarzem.pl. Witryna ta może pomóc każdemu, kto interesuje się problemem ED – mężczyznom, którzy dopiero zaobserwowali u siebie objawy zaburzeń erekcji, takim, u których schorzenie zostało już zdiagnozowane oraz ich partnerkom. Dzięki odsyłaczowi na stronie można również przenieść się do wyszukiwarki gabinetów lekarskich w najbliższej okolicy pacjenta. Żeby zapewnić pełną swobodę i niezależność wyboru lekarza, wyszukiwarka ta obsługiwana jest przez niezależny podmiot. Co bardzo ważne, na stronie znajduje się również test ED, który pozwala mężczyznom odpowiedzieć na pytanie, czy zaobserwowane przez nich objawy mogą świadczyć o zaburzeniach erekcji. Wynik takiego testu także zostanie dołączony do drukowanych materiałów i może stanowić doskonały punkt wyjścia do rozmowy z lekarzem. Celem programu nie jest bowiem reklama żadnych produktów leczniczych, ale zmotywowanie mężczyzn do rozmowy z lekarzem.

Kampania „Nie szukaj wymówek, porozmawiaj z lekarzem" prowadzona będzie także w przychodniach i poradniach specjalistycznych. Tam na pacjentów będą czekać materiały informacyjne podające adres strony internetowej kampanii i zawierające jej główne przekazy, które mają za zadanie ośmielić mężczyzn oraz zachęcić ich do wzięcia sprawy w swoje ręce i udania się po pomoc do lekarza.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Region

Dożynki i Święto Pieroga

Tradycyjne, Czarnoborskie Dożynki, wielobarwne stoiska ze swojskim jadłem oraz legendarne Dolnośląskie Święto

„Dzikie” dożynki

Sołectwo Czarny Bór zwycięzcą konkursu na najpiękniejszy wieniec powiatowy podczas Dożynek Gminno-

Budują obwodnicę

Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu oficjalnie zainaugurowała rozpoczęcie prac przy

Festiwal Sera

Po raz kolejny organizatorzy Festiwalu Sera w Dziećmorowicach czyli Centrum Kultury i

Biała broń

Zamek Książ w Wałbrzychu otrzymał w depozyt minikolekcję broni białej ze zbiorów
Go to Top