„Silnik Roku" wyjeżdża z Wałbrzycha

„Silnik Roku" wyjeżdża z Wałbrzycha

w Gospodarka

Czwarty raz z rzędu silnik produkowany w Wałbrzyskim zakładzie Toyoty zdobył pierwsze miejsce w rankingu „Silnik Roku" (ang. Engine of The Year) w klasie do 1.0 litra.

"Engine of The Year" jest najważniejszym branżowym konkursem, w którym silniki są oceniane przez 65 dziennikarzy z całego świata. Od początku przyznawania nagrody w 1999 roku Toyota uzyskała łącznie 22 wyróżnienia. W bieżącym roku oprócz nagrody w kategorii do 1l pojemności Toyota zdobyła także 1 miejsce w kategorii „Ekologiczny silnik roku" . Przypadł on hybrydowej jednostce napędowej „Toyota Hybrid Synergy Driver" stanowiącej połączenie silnika elektrycznego oraz spalinowego i montowanej w Toyocie Prius oraz Toyocie Auris HSD.

1-litrowy silnik zaprojektowany w Japonii i produkowany między innymi w wałbrzyskiej fabryce Toyoty został uznany przez członków jury jako jeden z najbardziej przyjaznych oraz oszczędnych jednostek napędowych Według jurorów silnik ten mimo upływu lat „nadal przewyższa o klasę inne silniki w swojej kategorii a moc i moment obrotowy zapewniają przyjemność z jazdy po mieście przy bardzo niskim zużyciu paliwa" „Ta nagroda to uznanie nie tylko dla projektantów ale też dwóch tysięcy pracowników naszej fabryki którzy nie ustają w wysiłkach, by zapewnić wysoką jakość produktu finalnego" – stwierdził Dariusz Mikołajczak Wiceprezes TMMP.

Zbudowany w całości z aluminium trzy cylindrowy silnik waży zaledwie 67 kg i stanowi najlżejszą jednostkę napędową w swojej klasie. Osiągając moc 68 koni mechanicznych jest on nie tylko najmocniejszą jednostką w segmencie A (małych samochodów miejskich) ale także generuje moment obrotowy na poziomie 93 Nm przy 3600 obrotach na minutę. Bardzo dobre osiągi już przy niskim i średnim momencie obrotowym są niezwykle ważne dla prawidłowej pracy podczas uruchamiania czy zatrzymywania samochodu, stałego przyspieszenia oraz jeździe w mieście. Wprowadzone od momentu uruchomienia produkcji modyfikacje takie jak np. system recyrkulacji spalin, a ostatnio zmiany w budowie katalizatora zmniejszają emisję spalin do atmosfery, a co za tym idzie pozwalają sprostać europejskim normom emisji spalin EURO 5 ( N0x <2 g/kWh ), które będą obowiązywać od 1 stycznia 2010. Dzięki tym modyfikacjom jednostka napędowa produkowana w wałbrzyskiej fabryce od kilku lat z powodzeniem walczy na rynku z nowszymi konstrukcjami.

Silnik 1.0l jest montowany w Toyocie Yaris wytwarzanej w fabryce Toyota Motor Manufacturing France (TMMF – Valenciennes, Francja) oraz w Toyocie Aygo, Citroenie C1, Peugeocie 107 produkowanych w Toyota Peugeot Citroen Automobile (TPCA – Kolin, Czechy) we współpracy z koncernem PSA. Obecnie każdego dnia z taśm montażowych TMMP zjeżdża 1476 silników. Od rozpoczęcia produkcji tj. od stycznia 2005 roku wałbrzyską fabrykę Toyoty opuściło blisko 1 milionów 600 tys. tych jednostek.

Wyniki konkursu: 1) Toyota 998 cm3 301 pkt 2) Smart Diesel 799 cm3 227 pkt 3) Mitsubishi 999 cm3 Turbo 237 pkt

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Gospodarka

Toyota się rozpędza

Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) uruchomiła w Wałbrzychu drugą linię produkcyjną małej

Inwestycyjne wsparcie

Uchwałą Sejmiku Województwa Dolnośląskiego przyznano dodatkowe środki na program ochrony gruntów rolnych,
Go to Top