Wałbrzyszanie na Sycylii

w Aktualności

Wałbrzyszanie Magda i Patryk Korbel szczęśliwie dotarli małym fiatem na metę Rajdu charytatywnego ,,Złombol”. Ich trasa przejazdu prowadziła z Katowic przez Czechy, Słowację, Węgry, Austrię, Słowenię, Włochy, San Marino, Watykan aż do Palermo na Sycylii. Cała podróż zajęła im ponad tydzień.

Przypomnijmy, Magda i Patryk Korbel brali udział w Rajdzie charytatywnym „Złombol” . Chodzi w nim przede wszystkim o dobrą zabawę i szczytny cel. W tym rajdzie załogi jadą samochodami produkcji i/lub konstrukcji bloku wschodniego i zbierają pieniądze na rzecz dzieci ze Śląskich domów dziecka. Z roku na rok impreza zyskuje na popularności a środki pozyskane od darczyńców startujących załóg rosną lawinowo w górę. W tym roku udało się uzbierać 1 milion złotych.  Wałbrzyska załoga małego fiata otrzymała numer startowy 303. -Ten numer to jakby namiastka legendarnego i bohaterskiego Dywizjonu 303, a więc pewne zobowiązanie dla nas do osiągnięcia mety i dbania o należyty wizerunek Polski i regionu Ziemi Wałbrzyskiej w świecie – mówi Patryk Korbel. – Złombolowa wyprawa na Sycylię to dla nas wielka przygoda, ale i możliwość wsparcia dla dzieciaków z domów dziecka. Wiele osób na samą wieść o naszym planie pukała się w czoło twierdząc, że nie da się dojechać tak daleko małym fiatem. Udowodniliśmy, że się da i przy okazji zebraliśmy pokaźną sumkę dla dzieciaków z domów dziecka. Trasa rajdu liczyła w sumie 6000 km i przy obostrzeniach czasowych musieliśmy podzielić ją na kilka etapów liczących po ponad 500 km, a ostatni dojazdowy do mety ponad 800 km. Średnia prędkość przelotowa to 85km/h więc przejazd takich dystansów zajmował nam większość dnia wliczając w to postoje w celu schłodzenia silnika i przerw na jedzenie. Kluczem do sukcesu dowiezienia do mety takiego klasyka jak Fiat 126p jest oczywiście jego dobre przygotowanie, ale oprócz tego na trasie trzeba jechać bardzo płynnie, zmieniać powoli i z wyczuciem biegi, ruszać bez szarpania i nie dopuścić do przegrzania  silnika oraz utrzymywać stałą prędkość – komentuje małżeństwo. Każdy etap kończył się metą na kempingu. Pierwszy nocleg przypadł w  austryjackich Alpach przy temperaturze zbliżonej do lodowca. – Czystą przyjemnością jest poranna kąpiel przy kilku stopniach powyżej 0 w otwartej salce dla biorących prysznic. Następnie kuchnia polowa i gotowanie pod chmurką. W menu dnia wszelkie przetwory konserwowo-słoikowe oraz kwintesencja dobrego smaku czyli zupki rodem z Chin – mówią zawodnicy. Koleje etapy  to kemping nad Adriatykiem, wizyta w Rzymie,  jazda w kierunku włoskiej stolicy pizzy Neapolu oraz wizyta w epickich Pompejach. Metą etapu był tętniący życiem wspaniały kurort Sorrento. – Przejazd uliczkami miasteczka trwał ponad godzinę, co doprowadziło nas prawie do szaleństwa. Tyle godzin jazdy, zwiedzania i poranne wstawanie przysparza ogromnego zmęczenia dla organizmu. Każdy globtroter powie nam, że poniżej Rzymu zaczyna się Afryka. I my się z tym zgadzamy. I klimat i roślinność, a także zachowanie ludzi na drodze tylko nas w tym utwierdziło – mówi Patryk.  – Na Sycylię dostajemy się drogą morską a dokładnie przepływamy promem Cieśninę Mesyńską z Villa San Giovanni do sycylijskiej Mesyny. Kierujemy naszą błękitną strzałę w kierunku Palermo, a dalej na metę rajdu w najpiękniejszy rejon plażowy Sycylii – Przylądek San Vito lo Capo. Po drodze klimaty iście z Afryki północnej – wszędzie palmy, kaktusy i uwielbiane ciepełko. Do tego turkusowe morze i mamy raj. Po prostu bajka. Na koniec wspaniała impreza na plaży ku czci Złombola i kolejnego dnia powrót do domu. W drodze powrotnej zatrzymujemy się pod klasztorem na wzgórzu Monte Cassino. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w Złombolowej wyprawie i wspomóc dzieci z domów dziecka. Dziękujemy za wielkie wsparcie naszym darczyńcom, przyjaciołom i ludziom dobrej woli. Czekamy na kolejną 11 już edycję Złombola 2017  – mówią Magda i Patryk Korbel.