6 gigantycznych dźwigarów dachowych i 12 stalowych słupów zamontowanych – to połowa całej konstrukcji stalowej dachu nowego terminalu na wrocławskim lotnisku. Ekipy budowlane utwardzają też teren pod nowe parkingi.
Montowana teraz konstrukcja stalowa będzie podtrzymywać dach oraz zdobić główną halę przylotów i odlotów. Ma ważyć w sumie 1 700 ton. Przez świetliki pomiędzy dźwigarami terminal będzie doświetlony światłem dziennym. Stalowe słupy montowane w kształt litery V będą z kolei dominować wewnątrz hali. – W wakacje powinien rozpocząć się montaż przeszkleń, także szklanych fasad, które zostaną przymocowane do stalowych kratownic – mówi Przemysław Marcinkowski, kierownik projektu w Porcie Lotniczym Wrocław.Równolegle wykonawca – konsorcjum Hochtief – buduje parkingi przed terminalem.- Teren został utwardzony, w tej chwili rozpoczęło się układanie kostki brukowej – relacjonuje Przemysław Marcinkowski. Na dwóch parkingach do dyspozycji podróżnych będzie ponad 1000 miejsc parkingowych, projekt rozbudowy nowego terminalu przewiduje zwiększenie liczby miejsc w zależności od potrzeb.