Promują turystykę wiejską

Promują turystykę wiejską

w Region

Celem tego projektu jest promocja turystyki obszarów wiejskich wzdłuż polsko-niemieckiej granicy. Na platformie Via gustica każdy zainteresowany będzie mógł znaleźć informacje dotyczące miejsc, które warto odwiedzić, oferty kulinarnej i rękodzielniczej oraz bazy noclegowej.

Platformę Via gustica zaprezentowano oficjalnie podczas konferencji w Karpaczu. Oragnizatorami spotkania byli Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu oraz partnerzy: Sandstein Neue Medien GmbH z Drezna, Marketing_Gesellschaft Oberlausitz-Niederschlesien mbH z Bautzen oraz Dolnośląska Izba Gospodarcza z Wrocławia. Nie zabrakło również samych zainteresowanych czyli osób prowadzących działalność gospodarczą na terenach objętych wsparciem. Po stronie polskiej są to powiaty zgorzelecki, bolesławiecki, lubański, lwówecki, złotoryjski, jeleniogórski, kamiennogórski, jaworski, wałbrzyski, świdnicki, ząbkowicki, kłodzki, dzierżoniowski, strzeliński oraz miasto Jelenia Góra, natomiast po stronie niemieckiej Bautzen i Görlitz.

Pierwszy dzień konferencji zorganizowanej przez Dolnośląski Ośrodek Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu był przeznaczony dla osób uczestniczących w projekcie oraz instytucji i osób zainteresowanych promowaniem produktów turystyki wiejskiej z terenów objętych wsparciem. Uroczystego otwarcia dokonał dyrektor Dolnośląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu Ryszard Czerwiński oraz koordynator projektu Renata Dyląg. Markus Pieper reprezentujący Partnera Wiodącego firmę Sandstein Neue Medien GmbH z Drezna przedstawił utworzoną w ramach projektu platformę Via gustica. Cristoph Pilz z firmy Marketing-Gesellschaft Oberlausitz Niederschlesien mbH z Bautzen oraz Sylwia Lasota z Dolnośląskiej Izby Gospodarczej i Izabela Michniewicz z Dolnośląskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego we Wrocławiu zaprezentowali dotychczasowe rezultaty. Następnie uczestnicy wysłuchali historii Dolnego Śląska i Górnych Łużyc, którą zaprezentowała Paulina Suchecka z Muzeum Etnograficznego we Wrocławiu. Drugi wykład dotyczył korzyści płynących ze stosowania nowoczesnych i profesjonalnych narzędzi w promocji oferty turystyki wiejskiej. Na zakończenie pierwszej części konferencji, Joanna Arndt z Sandstein Neue Medien z Drezna poprowadziła warsztaty prowadzenia rezerwacji noclegów on line.

Do udziału w drugim dniu konferencji zaproszono przedstawicieli lokalnych mediów, samorządów, przedstawicieli Parterów Wspierających, instytucji i organizacji pracujących na rzecz rozwoju turystyki wiejskiej. Szlakiem Via gustica uczestnicy odwiedzili Gospodarstwo agroturystyczne Kowalowe Skały we Wrzeszczynie prowadzone przez Agatę Kowal – Ruschil oraz Rolanda Ruschila, które należy również do Sieci Zagród Edukacyjnych. Gospodarze oprócz noclegu oferują turystom produkty z własnego gospodarstwa, a Agata kowal prowadzi warsztaty filcowania wełny. Na Drodze Smaku nie mogło zabraknąć nagradzanych w wojewódzkich oraz ogólnopolskich konkursach serów łomnickich z Gospodarstwa ekologicznego Kozia Łąka w Łomnicy prowadzonego przez Bożenę i Daniela Sokołowskich. W 2010 roku Ser Kozi Łomnicki został wpisany na listę produktów tradycyjnych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Tags:

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Region

Grają w zespole Szełemeja

Na niespełna osiem tygodni przed wyborami samorządowymi Prezydent Miasta Wałbrzycha dr Roman

Promesy dla gmin

Ponad 20 samorządowców odebrało dzisiaj z rąk marszałka województwa dolnośląskiego promesy przyznane
Go to Top