Pozory mylą

w Aktualności

Zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu niepełnoletnim to główny cel ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Pozory mylą, dowód nie".

Niestety. Osoby poniżej 18 roku życia wciąż mają stosunkowo łatwy dostęp do alkoholu. Aby go zakupić potrafią poważnie się ubrać, poprosić o zakup dojrzalej wyglądającego kolegę, czy przekonać sprzedawcę, że mają dowód, ale zostawili go w domu. Dlatego hasło kampanii  „Pozory mylą, dowód nie" nie jest przypadkowe. Organizatorzy akcji Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez dzieci. Kampania ma przypomnieć sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Można przez to utracić zezwolenie na jego sprzedaż. Ważne, żeby sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim osoba się posługuje. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są także osobom poniżej 18 roku życia i różnią się tylko datą ważności ponieważ wydawane są na 5 lat.

Wsparciem dla prowadzonych działań będzie symbol „alkohol, który od lipca pojawi się w spotach reklamowych piwa produkowanego w Polsce przez browary zrzeszone w związku oraz na materiałach kampanii „Pozory mylą, dowód nie". Policjanci  będą docierać do wszystkich punktów sprzedaży napojów alkoholowych i przypominać o obowiązujących przepisach regulujących zasady sprzedaży alkoholu.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

Ostatnie od Aktualności

Piłeś?Nie jedź!

Policjanci Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Wałbrzychu zatrzymali mieszkańca Wałbrzycha,
Go to Top